Μπορείς και εσυ να θηλάσεις!(η δική μου ιστορία θηλασμού)

    Μπορείς και εσυ να θηλάσεις,αφου τα κατάφερα εγώ,μπορείς σίγουρα και εσυ!Αρκεί να το θες πολύ!
Να σου πω την αλήθεια,δεν ήξερα πως ακριβώς να ξεκινήσω να γραφω αυτό το αρθρο!Ενα αρθρο απο αυτα που εγω ονομάζω''απο καρδιάς''που σε εχω συνηθίσει,τα λίγο πιο προσωπικά τα λιγο πιο εξομολογητικής διάθεσης που όμως πάντα θέλουν κατι να σου πουν!Ειδικα μέσα απο αυτό το αρθρο θέλω να σου πω κατι πολύ σημαντικό,κατι που μέχρι πριν λίγο καιρό νόμιζα πως δεν θα μπορέσω ποτε να σου μιλήσω εμπειρικά για αυτό το θέμα αφου πίστευα πως δεν θα το βιώσω ποτε σαν μάνα....
Και όμως ήρθε το τρίτο μου αγοράκι για να μου αλλάξει αυτόν τον ενδοιασμό,αυτή την σκέψη,και να με οδηγήσει σε αυτόν τον δρόμο....Στον δρόμο του θηλασμού!Εναν αγνωστο δρόμο για μένα στα δυο μου πρώτα παιδιά....Ενας δρόμος που τότε φάνταζε τοσο ξένος,τοσο μακρινός!Επειδή όμως ο σκοπός που στα γράφω όλα αυτά δεν ειναι απλα για να σου πω την δική μου ιστορία,αλλα για να μπορέσω να σε βοηθήσω όσο μπορώ με το οτι εγώ εχω μάθει και εχω καταφέρει μεχρι τώρα γύρω απο τον θηλασμό και επειδή θέλω να καταλαβεις πως τελικα όλα γίνονται αρκεί να προσπαθήσεις,θα στα γραψω απο την αρχή....απο την πολύ αρχή....
Πριν γεννήσω το πρώτο μου αγοράκι λοιπόν 3μιση χρόνια πριν και έγκυος ακόμα με θυμάμαι να ετοιμάζω τα πράγματα του μαιευτηρίου και να προμηθεύομαι επιθέματα θηλασμού ρίχνοντας τα και αυτα στο καλαθι των αγορών μου....Αν σου πω πως καλα καλα δεν ειχα ψαξει για την χρήση τους?Θα σου πω την αλήθεια!Δεν το είχα ψαξει ιδιαίτερα για τον θηλασμό και αυτό γιατι δεν ειχα εξοικειωθεί με την ιδέα του θηλασμού(ω ναι!)Είχα ενδοιασμούς για το αν θα μπορώ να θηλάζω το μωρό μου ελεύθερα όπου χρειαστεί(ντρεπόμουν δηλαδή)και αλλα τέτοια καλα!Όλα αυτα με ώθησαν στο να ξέρω λίγα πράγματα για τον θηλασμό και το κυριότερο να μην ψαχτω γύρω από αυτόν και να μην προετοιμαστώ καταλληλα!Αν και με θυμαμαι να βαζω την κρεμουλα για τις θηλές που μου είχαν στείλει!(να γελασουμε και λιγο!)Να μην στα πολυλογω,στο μαιευτήριο δεν πήγα πολυ θετική ως προς τον θηλασμό(κατι το οποίο αν θα μπορούσα θα αλλαζα)και έτυχε να πέσω και σε κατι ατυχιες....μη φυσιολογικός τοκετός(κατι που με έριξε πολύ ψυχολογικα και σωματικα)συν η πίεση από το μαιευτικό περιβαλλον του νοσοκομειου που αντι να βοηθησουν χειροτέρεψαν την κατασταση!Να μην στα πολυλογω,ο πονος των πρώτων ημερών της καισαρικής ήταν αρκετός για να με απομακρύνει απο καθε προσπαθεια!Λιγο προσπαθησα.Λιγο όμως.Εκει τις πρωτες μερες.Και δεν ήταν αρκετό!Οι μαίες μου ασκησαν επιπλεον ψυχολογική πίεση,το μωρό δυσκολευόταν αρκετα να πιασει το στήθος(λογικο θα μου πεις....)αργήσαμε και λίγο χρονικα να θηλασει για πρώτη φορα....Λίγο πρωτογαλο το ήπιε!Μεχρι εκει....Ήρθε και η λαθος ενημέρωση και οι επιπλεον φοβιες να ολοκληρώσουν το κακο!Πριν καν φύγω απο το μαιευτήριο η προσπαθεια για τον θηλασμό ειχε σταματήσει και το μωρό είχε μαθει πια στο μπουκαλι!Οκ με αυτό το μωρό μου εφαγε,αναπτύχθηκε,μεγαλωσε και τωρα το καμαρώνω!Δεν ήμουν σε θέση τοτε ψυχολογικα να προσπαθησω για το καλύτερο!Αν με ρωτας τωρα ομως και αν μπορουσα να το αλλαξω εννοείται πως θα το εκανα!Ωστοσο καταλαβα καποια πραγματα απο τότε και θα τα μοιραστώ μαζί σου!
    Πρώτον: ενημερώσου για τον θηλασμό!Πριν φερεις στον κόσμο το πρώτο σου παιδακι και απο οταν ακομα μαθεις για την υπαρξη του οσο περισσοτερο μπορεις τρεξε να ενημερωθείς!Διαβασε αρθρα και βιβλία σχετικα,πηγαινε σε σεμιναρια θηλασμού,ενημερωσου απο πιο εμπειρες μαμαδες και προετοιμασου!Οσο πιο σωστα και καταλληλα μπορεις!Εσυ!Ψυχολογικα και σωματικα!Δεύτερον:Ενημερωσε και τον περίγυρο σου σχετικα και προσπαθησε τις πρωτες μερες να εχεις κοντα σου ατομα που μπορουν ουσιαστικα να σε βοηθησουν με τον θηλασμό!Οπως ειναι και οι μαιες!Οι σωστες ενημερωμενες μαίες ομως που θα σε βοηθησουν και δεν θα σε πιεσουν η θα σε τρελανουν!Και γενικα να εχεις διπλα σου ψυχολογικη υποστηριξη!Ειδικα μετα απο μια δυσκολη γεννα!

    Για να μην επαναληφθω ομως και πολυ θα σου πω οτι περιπου το ιδιο σεναριο ακολουθησε και με το δευτερο μωρο μου!Τι αλλαξε βασικα?Οτι προσπαθησα λιγο περισσοτερο(και παλι ομως οχι αρκετα)το οτι το ηθελα περισσοτερο αυτη την φορα και οτι ημουν σε λιγο καλυτερη σωματικη κατασταση!Τι εμεινε ιδιο?Η λαθος ψυχολογια μου(πλεον ημουν απογοητευμενη και ελεγα σιγα μην τα καταφερω,κατι που δεν βοηθησε)και δευτερον παλι επεσα σε λαθος"χερια"!Δηλαδη πρακτικη βοηθεια καμια!Το νοσοκομειο αντιθετα αυτη την φορα,αν και υποτιθεται υπερ του μητρικου θηλασμου,το ξενο γαλα δινοταν αβερτα!Η μαλλον αναλογως το προσωπικο και τις νοσοκομες!Οι μαιες δεν βοηθησαν καθολου πρακτικα πληρη αδιαφορια και το πιο σοβαρο που συνεβη?Επεσε το ζαχαρο του μωρου και ηρθε ο πανικος!Πρεπει να πιει λιγο ξενο για να ανεβει!Και ξενο στα μαιευτηρια σημαινει και μπουκαλι!Μια δυο το μωρο μπουκαλι,στο στηθος να ουρλιαζει,η μαμα απογοητευμενη και διχως στηριξη,τα αποτελεσματα τα ιδια λοιπον!Δυστυχως!Δεν σου κρυβω οτι απογοητευτηκα πολυ!Τι καταλαβα απο αυτη την φορα?
 Πρωτον:στο μαιευτηριο ειναι τελικα θεμα τυχης σε τι προσωπικο θα πεσεις.Οι μαιες ομως δεν δικαιολογουνται να μην βοηθανε ουσιαστικα και πρακτικα οχι θεωρητικα!Πρεπει να ασχολουνται με την μαμα που παλευει να θηλασει!Οχι μερικες ολες!Οπως και να ειναι σωστα ενημερωμενες ολες!Να μην τις φωναζεις για να ερθουν να σου δειξουν.Να ειναι εκει να προσφερουν τις γνωσεις τους!(το ιδανικο ε?)Δευτερον:πτωση ζαχαρου του μωρου δεν σημαινει και απαραιτητα ο πανικος και ξενο γαλα.Αν χρειαστει ομως τουλαχιστον να δωθεί με σωστη ενημερωση και με σωστο τροπο(οχι με χρηση μπιμπερου)Να σημειωσω εδω πως στο πρωτο μου αγορακι εδωσα και αμεσως πιπιλα απο τις πρωτες μερες(κατι που δεν ηξερα οτι μπορει να φερει προβλημα με τον θηλασμο)στο δευτερο αγορακι μου δεν εδωσα γρηγορα αφου ειδα πως δεν την χρειαζοταν κιολας την απεφυγα.Παρολα αυτα στο στηθος εκνευριζοταν πολυ.Δοκιμασα και με το θηλαστρο οπως μου προτειναν εκει και δεν ειχε αποτελεσμα.Δεν εβγαζα γαλα με το θηλαστρο.Και φυσικα αρχισαν τα γνωστά!Δεν εχεις αρκετο γαλα κλπ.να λενε οι μαιες και οι νοσοκομες!Μα αφου το γάλα δεν είχε κατέβει ακόμη καλά καλά!Ποση απογοητευση πια!Προσπαθησα περισσότερο αυτη τη φορα!Δεν εγινε ομως η σωστη προσπαθεια και ας μπηκε το μωρό στο στηθος σχετικα γρηγορα για πρωτη φορα....Σκεφτομουν να προσπαθησω να συνεχισω τον θηλασμο να μην τον σταματησω στο μαιευτηριο!Ομως παλι η ιδια τρομοκρατια και οι φοβοι....Απογοητευτηκα πολυ,ειπα πως δεν θα καταφερω ποτε να θηλασω!

                                 
   Και ηρθε το τριτο μου αγορακι να μου αλλαξει καθε πιστευω γυρω απο τον θηλασμο!Καθε ενδιασμο!Καθε φοβο!Τι νομίζεις ότι ξαφνικα απεκτησα ένα μωρο που απο την αρχή με ευκολια και διχως κοπο μπήκε στο στηθος και αρχισε να τρωει οπως εβλεπα μεχρι τοτε να συμβαινει στις διπλανες μου?Οχι!Και αυτη την φορα η αρχη ηταν δυσκολη!Πολυ!Ομως αυτη την φορα πετυχε!Θηλαζα το μωρο μου!Έφυγα απο το μαιευτηριο θηλαζοντας.Δεν σταματησα σε κανενα φαρμακειο για να παρω σκονη!Κατι τοσο πρωτογνωρο.Τοσο για εμενα οσο και για τον συζυγο που μεχρι τωρα ηξερε το γαλα να τρεχει να το αγοραζει και φυσικα πιο πολλες φορες και απο την μαμα να το παρασκευαζει και να ταίζει το μωρο!Κατι που με το τριτο μας μωρο μεχρι στιγμης το εχει ξεχασει!(μεταξυ μας,το μονο καλο της υποθεσης που λειπει,η εικόνα να ταίζει και ο μπαμπάς το μωρό του....χιχι!)
Όμως η εικόνα του θηλασμού....αυτή η μαγική εικόνα δεν περιγράφεται με καμία! 
Τι αλλαξε όμως αυτή τη φορα;Ξαφνικα πως καταφερα να θηλασω;Ο δρόμος εξαρχής ήταν και παλι δύσκολος,αυτό που θυμαμαι όμως πολύ διαφορετικό αυτή την φορα ειναι τον εαυτό μου,εμένα!Σαν καποια δύναμη να μου έλεγε μέσα μου συνέχισε θα τα καταφέρεις!Και συνέχιζα....Και το παλευα μέρα με την μέρα πιο πολυ!
Με θυμαμαι στο μαιευτήριο σαν χθες(και δεν σου κρύβω να συγκινούμαι και λίγο....)που μπαίναν μεσα οι νοσοκόμες και οι μαίες και μου λέγανε:''βρε κορίτσι μου καθε φορα που μπαίνουμε στο δωμάτιο είσαι με το μωρό στο στήθος!"Κοιμασαι καθόλου;''Αυτό ήταν.Η μαγική φραση που θυμαμαι να με συνοδεύει και μετα στο σπίτι.Το μωρό συνέχεια στο στήθος.Όσο περισσότερο γίνεται.Αυτό τελικα βοηθάει σε ενα καλό ξεκίνημα για την πορεία του θηλασμού!Μπορεί να χρειαστεί να θυσιάσεις κάποια πράγματα τουλάχιστον για την αρχή(μπορεί και όχι όμως εξαρταται)αλλα μετα θα δικαιωθείς....



    Για παραδειγμα τις πρώτες μέρες στο μαιευτήριο πήγαινα στο μπανιο με την ψυχή στο στόμα αν θα ξυπνήσει να θηλάσει το μωρό!Και γενικα τον πρώτο καιρό νιώθεις πως ο χρόνος σου ειναι περιορισμενος ακόμα και για καποια βασικα πραγματα όπως ειναι η ώρα του δικού σου γεύματος,όμως το μωρακι σου,σου δείχνει το πόσο σε χρειαζεται,το πόσο αναγκη σε έχει για το αυτονόητο,για να μπορέσει να σιτιστεί!Και όχι μόνο φυσικα!Γιατι όπως θα ξέρεις και εσύ ο θηλασμός δεν καλύπτει μόνο την πρώτη βασική του βιολογική αναγκη που ειναι η τροφή,ο θηλασμός σημαίνει και βοηθάει σε πολλα περισσότερα!Όπως χαρακτηριστικα λεω εγώ για το μικρό μου το μωρακι:ειναι το αυτοκολλητακι μου αυτο το μωρό!Δεν μπορώ να παω πουθενα χωρίς να το παρω μαζί!χαχα!Και όλοι στον περίγυρω μου να εντυπωσιάζονται και να το λενε και εκείνοι αυτό!Και ναι ισχύει!Δεν μπορώ να μετακινηθώ χωρίς το βρέφος μαζί μου!Κατι βέβαια που με θυμαμαι να το κανω και με το πρώτο μου μωρό(ως πλήρως χαζομαμα χαχα)που αν και δεν θήλαζα ήθελα παντα και παντού μαζί το παιδί μου!Δεν το αφηνα πουθενα!Και στην Αθήνα το είχαμε παρει μαζί μας βόλτα απο ημερών!Τώρα όμως,περα απο το συναισθηματικό κομματι ειναι το δέσιμο του θηλασμού που δεν μου επιτρεπει να αφήσω το μωρακι μου στην φροντίδα καποιου τρίτου ατόμου ακόμα και για λίγη ώρα!Τι φοβερό δεσιμο!Να νιωθεις το παιδακι σου να τρέφεται απο εσένα,να του δίνεις εσύ την δύναμη να μεγαλώνει,καθε μερα και πιο πολύ!
    Καπου εδώ λοιπόν,να σου συνεχίσω για τις πρώτες μας μέρες θηλασμού!Και το τρίτο μου μωρό(μάντεψε)δυσκολευόταν να πιασει το στήθος,κατι που τελικα ήθελε απλα τον χρόνο του....Υπομονή και συνεχή προσπαθεια μεχρι να μαθει να πιανει καλα την θηλή,να κανει μασιτική κίνηση και να καταπίνει!Τελικα δεν ειναι εύκολο οσο αυτονόητο και αν ακούγεται,ίσως σε καποιες περιπτώσεις να ειναι πιο εύκολο και το μωρό να μην δυσκολεύται τόσο να πιασει το στήθος και ετσι όλα να μοιαζουν τόσο φυσικα....η δική μου εμπειρία έδειξε πως ο δρόμος του θηλασμού στην αρχή ειναι δύσκολος και θέλει αρκετή προσπάθεια μέχρι να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα που τότε ναι ξαφνικα όλα μοιαζουν τόσο απλα και εύκολα!
             

    Αλλαξα εγώ λοιπόν,παρόλο τις δυσκολίες που είχα να αντιμετωπίσω αυτές τις φορές δεν τα παρατησα.Ήμουν εκεί,να ψαχνω συνεχώς,να ρωταω,να ζηταω την βοήθεια των ειδικών,να θέλω να μαθω,να θέλω με πείσμα να τα καταφέρω.Αυτή τη φορά να τα καταφέρω!
Το μωρό μπήκε σχετικα γρήγορα την πρώτη φορα στο στήθος αλλα για λίγο καθώς δεν ήμουν και στην καλύτερη κατάσταση.Περίμενα πως και πως να μου το ξανα φέρουν.Το μωρό έφαγε καποιες φορές απο το στήθος,αυτό το λιγο της αρχής αλλα πολύ γρήγορα άρχισε να εκνευρίζεται και να δυσκολεύεται να πιασει την θηλή και να θηλασει!Ζήτησα πολλές φορές βοήθεια απο τις μαίες.Αυτη την φορα,ακουσα.... ''θετικα''μαργαριτάρια,όπως οτι:μα γιατι δυσκολεύεται αφου έχεις θηλές(υπάρχουν γυναίκες χωρίς θηλές αραγε;)εννοώντας προφανώς οτι οι θηλες μου διευκόλυναν στο πιασιμο και δεν ήταν ας πούμε εισέρχουσες.Η το αλλο:μα φαίνεται οτι εχεις γαλα!Το ακουσα και αυτό!Ενω στο προγούμενο μωρό μου λίγο καιρό πριν μαλλον δεν ειχα γαλα έτσι,μην το ξεχναμε!Τελος παντων,αυτή την φορα ευτυχώς οι μαίες-νοσοκόμες ηταν γενικα πιο θετικες και πιο συνεργασιμες.Οκ,οχι ολες.Επεσα ομως σε μερικες που με βοήθησαν και μου έδειξαν πως να τοποθετώ σωστα το μωρό στο στήθος και 2,3 διαφορετικες στασεις θηλασμού που θα με βοηθούσαν!Όπως και η σωτηρία χρήση  ενός μαξιλαριού  που για τις πρώτες  μέρες ήταν ιδανικό  βοήθημα σχετικά  με  την εκμάθηση  της σωστής θέσης του μωρού στο στήθος και της προσπαθειας  για επιτυχή επαφή  δέρμα με δερμα.Η βοήθεια τους για μενα ηταν πολύτιμη!Ωστοσο,αρκετες φορες το μωρό έδειχνε σαν μην θελει να πιασει το στήθος ενω πεινούσε!Εκει,ακούστηκε το αλλο γνωστό,μήπως δεν χορταίνει!Να σου πω την αλήθεια γιατι σε αυτό το post σου λεω απλα την αλήθεια μου και την εμπειρία μου και δεν σου μιλαω για το τι ισχύει καθαρα επιστημονικα.Λοιπόν,αποδείχτηκε πως το μωρό όντως πεινούσε και σαν να μην χόρταινε,αλλα οχι επειδή δεν εφτανε το γαλα μου(το γνωστό παραμύθι)αλλα επειδη προφανώς το μωρό δεν ετρωγε καλα αφού δεν επιανε ακόμα σωστα το στήθος!Το πρωτόγαλο,το μητρικό γαλα αυτών των πρώτων ημερών,αυτό το λίγο φαινομενικα αφου ακόμα το γαλα δεν εχει κατέβει,κατι που συνήθως συμβαίνει μετα την 3η-4η ημέρα απο την γέννα που αυτο σημαίνει για πολλες γυναίκες δηλαδή κατα την έξοδο απο το μαιευτήριο,ειναι υπερ-αρκετό για το μικρό στομαχακι του νεογγένητου που με λίγα μόλις ml γαλατος καλύπτεται!
   

    Κατα την έξοδο απο το μαιευτήριο....αυτή η μαγική φραση όλης της ιστορίας μου!Αυτό που με εκανε να συνηδειτοποιήσω πολλα για τις προηγούμενες δυο μου ανεπιτυχείς προσπαθειες θηλασμου!Στο σπίτι εγω με το μωρο μου....αυτος ο χρονος ειναι που χρειαστηκα για να μπορεσω και εγω και το μικρο μου να μαθουμε να βοηθαμε ο ενας τον αλλον....Αυτο που καταλαβα λοιπον ειναι πως οσο δύσκολες και αν ειναι οι πρώτες μέρες στο μαιευτήριο,το θεμα ειναι η προσπαθεια να συνεχίσει στο σπίτι!Ναι,ακομα και αν στο μαιευτήριο για καποιο λόγο δωθεί και ξένο γαλα αυτο που εχει σημασια ειναι να μην σταματήσει παραλληλα η προσπαθεια του θηλασμου!Στο σπιτι πίστεψε με,ολα θα βρουν τον δρόμο τους και θα ειναι πιο ευκολα!
Προσωπικα λογω λαθος στασης σώματος κατα την διαρκεια του θηλασμου των πρώτων ημερών ο μπεμπης μου πλήγιασε την μια θηλή,με αποτέλεσμα να βγάζει λίγο αίμα στην αρχή αλλα και γενικα να ποναει πολυ!Με θυμαμαι με το που έβαζα το μωρό στο στήθος να κάνω μια χαρακτηριστική έκφραση στο πρόσωπο μου που όλοι είχαν παρατηρήσει!Έκφραση τύπου ποναω αλλα θα το αντέξω!Όπως και έγινε!Για πολλές μέρες αυτή η ερεθισμένη θηλη με έκανε να υποφερω απο τον πονο,όμως είπα πως δεν θα τα παρατήσω!Ρώτησα,εψαξα και παλι πως θα φρόντιζα καλύτερα την πληγωμένη μου θηλή και με τις σωστές και πολύτιμες οδηγίες που έλαβα,πολύ σύντομα το πρόβλημα αυτό είχε περασει!Θυμαμαι μεχρι να πω οτι θα παω στο φαρμακείο να παρω την κρέμα για τις θηλές που είχα δοκιμάσει σε δείγμα απο το μαιευτηριο και είχα δει διαφορα,ο πονος ειχε ήδη περασει!Η διαρκεια του προβληματος αυτου κρατησε περιπου 20 μερες,επίπονες μέρες που ευτυχως πέρασαν γρήγορα και φυσικα δεν με κρατησαν μακρια απο το να θηλαζω το μωρο μου!
    Και ετσι ο καιρός πέρασε....με τον μικρό μου έχουμε φτάσει σχεδόν τους 7 μήνες θηλασμού και αν με ρωτήσεις θα σου πω πως απλά δεν το πιστεύω!Εξαρχής είπα πως δεν θα βάλω υψηλούς στόχους όσον αφορά τον θηλασμό,αλλα απλά θα το παλέψω,αρχικά να γνωριστώ λίγο μαζί του(χαχα)και σταδιακά μέρα με την μέρα,μήνα με τον μήνα θα το προσπαθώ και όσο κρατήσει!Δεν έβαλα κανένα χρονικό όριο.Και έχουμε φτάσει ως εδώ.Με τις δυσκολίες αυτού του ταξιδιού και με τις τόσες ομορφιές....Πριν λίγο καιρό κάναμε εισαγωγή και στις στέρεες τροφές και συγκεκριμένα με την μέθοδο blw που σου έχω ξανά αναφέρει!
Τον αγάπησα τον θηλασμό,πόνεσα,δάκρυσα(δεν έκλαψα αυτή την φορά)γνώρισα αρκετές πλευρές του και πάλεψα αρκετά για να τα καταφέρω,όμως άξιζε!Άξιζε κάθε μου προσπάθεια και στο λέω και εσένα νέα μανούλα,ο θηλασμός είναι ενα μαγικό ταξίδι που όσο κι αν το βιώσει μια μανούλα με το παιδάκι της θα είναι πάντα μια ανάμνηση καλή στο τέλος....και μιλαω κυρίως για το συναισθηματικό κομμάτι γιατι για την επιστημονική/ιατρική πλευρά και την σημασία του θηλασμού τι να πούμε,τα οφέλη του ειναι γνωστά αλλα ίσως αξίζει να τα αναφέρουμε σε κάποιο αποκλειστικό άρθρο πιστέυω!



Σε αυτό μου το άρθρο ήθελα απλά να σου περάσω ενα μήνυμα μέσα απο την δική μου εμπειρία!Ήθελα να σου πω μανούλα πως τελικά ο θηλασμός δεν ειναι κάτι το ακατόρθωτο!Να θυμάσαι,για κάποιες μαμάδες και κάποια παιδάκια ο θηλασμός μπορεί εξαρχής να φαντάζει ιδανικός και να ξεκινήσει εύκολα και όμορφα,σε κάποιες περιπτώσεις πάλι μπορεί ο δρόμος να μην ειναι στρωμένος με ροδοπέταλα και να εμφανιστούν πολλά εμπόδια....Μην ξεχάσεις όμως πως κάθε εμπόδιο μπορεί να ξεπεραστεί και να αντιμετωπιστεί αρκεί εσύ να αναζητήσεις για την λύση του,να έχεις την διάθεση να διορθώσεις καθε λάθος και αν χρειαστεί να παλέψεις!Και το πιο σημαντικό;Να ζητήσεις βοήθεια όποτε την χρειαστείς!Υπάρχουν μαμάδες που κατά την διάρκεια του θηλασμού ηρθαν αντιμέτωπες με πιο σοβαρά προβλήματα και δυσκολίες και τα κατάφεραν!Ξέρεις πιο ειναι το μυστικό;Η θέληση και η δύναμη της σωστής ενημερώσης/πληροφόρησης γύρω απο τον θηλασμό!Αν εχεις αυτα τα δυο όπλα συμμάχους σου σίγουρα αργά η γρήγορα θα τα καταφέρεις!Και εγώ απλά στο εύχομαι ολόψυχα....


Και εδω στην εκδήλωση για την εβδομάδα μητρικού θηλασμού,η συγκέντρωση του πανελληνίου δικτύου υποστήριξης θηλασμού και μητρότητας:θηλάΖΩ!
                                
Θα χαρώ αν μέσα απο το άρθρο μου σε βοηθήσω έστω και λίγο,γιατι ο θηλασμός μπορεί να γίνει πολύ πιο ευχάριστος και εύκολος αν οι μαμάδες προσφέρουν η μια στην άλλη απλόχερα την βοήθεια και την γνώση τους!Για αυτό το λόγο μην διστάσεις αν θελήσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου για οτιδήποτε θες να ρωτήσεις σχετικά με την δική μου εμπειρία θηλασμού που θα μπορούσα να σου φανώ χρήσιμη!Θα ακολουθήσουν κι άλλα άρθρα σχετικά με τον θηλασμό οπότε όποια ιδέα η απόρία έχεις,θα χαρώ να μου την μεταφέρεις!Το επόμενο ίσως ειναι με κάποια tips θηλασμού που προσωπικα με βοήθησαν πολυ!




Α και μανούλα ξέχασα να σου πω!Όλα αυτά παρέα με αλλα δυο πιτσιρίκια στο σπίτι 2 και 3 χρονών,μια μετακόμιση που μεσολάβησε και πάει λέγοντας!Το συμπέρασμα;Μπορείς και εσύ να θηλάσεις!Μην το ξεχνάς!

#breastfeeding



                                      

My Instagram

', resolution: 'standard_resolution' }); feed.run(); //]]>
Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates